BIPS Food Hub – Mesto znanja gde se formiraju “premijum proizvodi”

June 4, 2019
June 4, 2019 BIPS

Termin – Design Hub – obično vezujemo za nove tehnologije, ali ima toga i u tradicionalnoj privredi kakva je proizvodnja hrane. Ideja je da početnici u biznisu na jednom mestu dobiju pomoć u proizvodnji, dizajniranju proizvoda i njegovom plasmanu na tržištu.

Za Tatjanu Avramov Premium Food Design Hub je mesto gde je njen namaz od maline stekao oznaku “premijum proizvod”. Tome je prethodilo je osmomesečno učenje i rad sa ekspertima iz oblasti tehnologije hrane, dizajna pakovanja, pristupa tržištu i izvorima finansiranja.

“Meni su pomogli oko tehnologije proizvodnje, kako bi moj namaz bio stabilan proizvod koji može da ima duži rok trajanja i da ima određenu boju i teksturu koja je stalna, stabilna, dakle omogućili su mi znanje”, navela je Tatjana Avramov.

BIPS Food Hub je mesto gde znanje prenose stručnjaci kakve ne mogu da priušte ni mnogo razvijenije firme.

Usluge koje pruža BIPS Food Hub podrazumevaju unapređenje tehnologije, recepture, dizajna pakovanja, povezivanje sa maloprodajnim lancima i drugim kupcima, organizaciju učešća na sajmovima i drugim poslovnim događajima i druge ativnosti kako bi se povećala konkurentnost pšroizvođača hrane na domaćem i inostranom tržištu.

Posebnu sreću imale su Novosađanke koje prave proizvode sa tartufima. U projekat su ušle na samom početku svog poslovanja.

“Treba da odabereš kako ćeš da se zoveš, čime ćeš se baviti, moraš da nađeš adekvatnu ambalažu koja odgovara tvom proizvodu ili je samo tebi lepa kao što smo mi uradili, pa je bila greška”, kaže preduzetnica Sanja Melkus.

“Sada smo već brend, poznati smo kako u Srbiji, a i Kanada nas već dobro poznaje”, navodi preduzetnica Violeta Ivković i ističe da bi im bez podrške trebalo najmanje četiri godine da ostvare slične poslovne rezultate.

Ovako, brend su dobile za manje od godinu dana. Hab koji je pomagao njima i vlasnicima još pet firmi, uspeh meri zajedničkim rezultatom.

“Unapređena su 24 proizvoda, od toga su formirali devet novih proizvoda i uspostavljena je saradnja sa devet novih kupaca. Tako da je to rezultiralo prihodima od prodaje koji su 151 posto veći u odnosu na period pre ulaska u hab”, kaže Bratislav Dobrić, projekt menaddžer BIPS Food Hub-a.

Priliku da dostignu sličan rezultat, u novom ciklusu podrške, dobiće novih 16 kompanija. Rok za prijavu je 5. jun, a prednost imaju proizvođači visoko kvalitetnih grickalica, namaza i hrane za decu.

Program je besplatan, a finansijski ga podržava USAID.